Gå til Firkant Fora - oversigt over emner og skriv nye indlæg -Klik retur til firkantnet.dk-  Portal
 Klik her og få intro til Fora Portal  •  Forum  •  Bogmærker  •  Grupper
Hjælp  •  Søg indlæg  •  Retur til forsiden
Introduktion  •  Tilmeld
Login til private beskeder  •  Profil  •  Log ind
Kalender 
Vis næste emne
Vis foregående emne

Skriv nyt emneBesvar indlægget Vis foregående emneSend besked om dette emne til en venVis hvem der ellers har set dette emneGem dette emne som en filPrintervenlig versionLogin til private beskederVis næste emne
Forfatter Besked
rosie

Superbruger
Superbruger

Indmeldt: 26. maj 2003

Geografisk sted: Slotskarreen
Alder: 57

denmark.gif
IndlægSkrevet: 30/10/2009, 10:32  Emne:  De nye digitale kanaler Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Nu ved overgangen til digitalt tv-signal benytter DR jo muligheden for at lancere en række ny kanaler.
Er det noget vi får glæde af i Firkantnet? Question
Jeg sad lige og læste at TDC vil kræve ekstra for DR HD fordi den tager så meget båndbredde ( http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article821093.ece ), så nok ikke den, men hvordan med de øvrige? Er det evt. noget lauget selv vil tage ned og sende ud?
Vi betaler jo allerede til dem over licensen, så ville det også være rart at kunne se hvad de byder på. Cool

Tyr Køn:Kvinde Slangen SkjultPersonligt Galleri for rosieVis brugerens profilSend privat beskedBesøg brugerens webside
rymfaxe

Redaktør
Redaktør

Indmeldt: 20. maj 2003

Geografisk sted: Blågårds_Plads
Alder: 63

denmark.gif
IndlægSkrevet: 30/10/2009, 16:41  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Ja, rosie, vi får glæde af overgangen til digitalt tv.

Fra 1. november kommer der flere nye kanaler: DR K, DR Ramasjang, DR HD, TV3 Puls og Disney XD.
Alle analoge kanaler fra youSee kan nu også modtages digitalt hvis man har DVB-C tuner i tv-apparatet.
Vi kan også modtage DR HD uden ekstra omkostninger. De øvrige 3 HD-kanaler forudsætter et youSee Plus kort (bonuskanaler).
De udenlandske kanaler vi selv nedtager via parabol forbliver uændret analoge.

Der sker en drastisk omflytning af nuværende kanalplaceringer. Lige nu arbejder lauget på højtryk for at opdatere kanalnøglen og tv-websiderne og for at kunne informere om de digitale forandringer.

Til alle tv-brugere i Firkantnet: Du får ikke sort skærm når det jordbaserede analoge sendenet slukker 31. oktober kl. 24. Men dagen efter har du nogle nye kanaler og nye placeringer. Vi skal nok alle rydde lidt op i fjernsynets indstillinger.

Skytte Køn:Mand Hunden OfflinePersonligt Galleri for rymfaxeVis brugerens profilSend privat beskedSend emailBesøg brugerens websideMSN Messenger
rosie

Superbruger
Superbruger

denmark.gif
IndlægSkrevet: 1/11/2009, 10:36  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Jeg har nu siddet og set listen over kanaler og rokeringer igennem og til min store forundring er flg. udgået fra kanaloversigten: Kanal København, Svensk TV4, TV2 Norge og TV5 Monde.
Især de første 3 vil jeg da savne.
Der er også 4 gange "ledig kanalplads" på listen, så de kunne måske blive lagt ind der igen? Eller det er måske allerede meningen? Very Happy

Tyr Køn:Kvinde Slangen SkjultPersonligt Galleri for rosieVis brugerens profilSend privat beskedBesøg brugerens webside
rosie

Superbruger
Superbruger

denmark.gif
IndlægSkrevet: 1/11/2009, 11:45  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Nu har jeg så lagt kanalerne ind på mit tv og har oplevet et par problemer mere:

s32 - DK4 masser af statisk støj på billedet, kan i praksis ikke ses
s39 - TV Polonia masser af statisk støj på billedet og kan i praksis ikke ses

s19 - TVE int. er der slet ikke
s40 - Al-Jazeera, engelsk er der slet ikke (jeg kunne nu heller ikke se den før, men havde håbet på den dukkede op ved denne omlægning!)

til gengæld er der på s41 og k20 nu France 2 (muligvis den efterlyste TV5 Monde der lige p.t. viser udsendelse derfra?)

rymfaxe

Redaktør
Redaktør

Indmeldt: 20. maj 2003

Geografisk sted: Blågårds_Plads
Alder: 63

denmark.gif
IndlægSkrevet: 1/11/2009, 18:37  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Ja, det er noget værre roderi med denne mega omlægning af tv-kanalerne. Adskillige af dem skal installeres på ny i tv-apparatet.

Arrow Kanal Kbh. er flyttet til Regional lokal-tv, digi 99, og er ren digital i MPEG4.
Arrow På samme måde er svenske TV4 flyttet til digi 89, og TV5 Monde til digi 95.
Arrow TV2 Norge er udgået. Til gengæld er Norge 1 (NRK1) placeret som digi 90.

Arrow Omlægningen giver problemer for TV Polonia, som muligvis må flyttes til anden ledig plads.
Arrow Al Jazeera (engelsk) ligger fortsat på s40 - og virker fint.
Arrow Mht. spanske TVE Int. der er helt borte, bliver jeg pt. svar skyldig.
Arrow France 2 på s41 og k20 ligger på samme frekvens, nemlig 463,25 MHz. Den mangler dog lige nu i kanalnøglen, men vil blive tilført.

Sidst rettet af rymfaxe 1/12/2009, 13:51, rettet 1 gang
Skytte Køn:Mand Hunden OfflinePersonligt Galleri for rymfaxeVis brugerens profilSend privat beskedSend emailBesøg brugerens websideMSN Messenger
rosie

Superbruger
Superbruger

denmark.gif
IndlægSkrevet: 1/11/2009, 18:52  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Indlæg slettet

Sidst rettet af rosie 7/11/2009, 18:04, rettet i alt 5 gange
Citronen

Fora-begynder
Fora-begynder

Indmeldt: 08. okt 2008

Alder: 55

denmark.gif
IndlægSkrevet: 2/11/2009, 02:24  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Er der nogen der ved hvordan de nye digitale DR kanaler er placeret i TV pakkerne?

Er der fx DR HD i Grundpakken? Og hvis ja hvad skal der så rent teknisk til for at kunne se den kanal?

Med venlig hilsen
Emil Eiberg-Jensen

Tvilling Køn:Mand Geden SkjultPersonligt Galleri for CitronenVis brugerens profilSend privat besked
Citronen

Fora-begynder
Fora-begynder

denmark.gif
IndlægSkrevet: 2/11/2009, 02:28  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Agg, jeg har fundet noget nyt på:

http://www.firkantnet.dk/doc/frekvenser.pdf

Nu mangler jeg så kun noget om hvad der skal til teknisk til for at kunne se den kanal?

Jeg har et Sony TV med mpeg2...

Med venlig hilsen
Emil Eiberg-Jensen

Tvilling Køn:Mand Geden SkjultPersonligt Galleri for CitronenVis brugerens profilSend privat besked
Kræsten

Ret hyppig stamgæst
Ret hyppig stamgæst

Indmeldt: 03. nov 2004

Geografisk sted: Peblinge Dossering

denmark.gif
IndlægSkrevet: 2/11/2009, 08:37  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hvis du vil se digitalt tv i Firkantnet skal du være i besiddelse af en DVB-C tuner (enten indbygget i tv'et eller som en separat boks).
Skal du kunne se HD-kanaler skal tuneren have mpeg4.
Så vidt jeg ved gælder dette samtlige HD-kanaler, - og altså også DR HD.

Køn:Mand  OfflinePersonligt Galleri for KræstenVis brugerens profilSend privat beskedSend email
Citronen

Fora-begynder
Fora-begynder

denmark.gif
IndlægSkrevet: 2/11/2009, 17:14  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Tak for svaret, men jeg vil gerne være helt sikker på DR HD.

Er der nogen der kan se kanalen?

Med venlig hilsen
Emil Eiberg-Jensen

Kræsten

Ret hyppig stamgæst
Ret hyppig stamgæst

denmark.gif
IndlægSkrevet: 2/11/2009, 19:05  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Ja, jeg har på et TV med indbygget DVB-C tuner med mpeg4 ingen problemer med at se DR HD.

Køn:Mand  OfflinePersonligt Galleri for KræstenVis brugerens profilSend privat beskedSend email
JannikH

Fora-begynder
Fora-begynder

Indmeldt: 30. nov 2009

Alder: 38

denmark.gif
IndlægSkrevet: 30/11/2009, 19:32  Emne:  DVB-T-boks? Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej

Kan man bruge en DVB-T-boks eller skal det være DVB-C?

Sidstnævnte er desværre en del dyrere ... havde håbet på at kunne slippe med et par hundrede for at få de digitale ind på skræmen.

Mvh. Jannik

Fisk Køn:Mand Rotten SkjultPersonligt Galleri for JannikHVis brugerens profilSend privat beskedSend email
Kræsten

Ret hyppig stamgæst
Ret hyppig stamgæst

denmark.gif
IndlægSkrevet: 30/11/2009, 19:39  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

C'et i DVB-C står for cable.
Da vi modtager kabel-TV i Firkantnet er det en forudsætning at du har en DVB-C tuner, - enten indbygget i fjernsynet eller som en løs boks.

JannikH

Fora-begynder
Fora-begynder

Indmeldt: 30. nov 2009

Alder: 38

denmark.gif
IndlægSkrevet: 30/11/2009, 19:44  Emne:  Tak Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Tak.
Ja, det frygtede jeg jo. Smile
Nogen, der har fundet en relativt billig løsning? Ret glad for mit TV, og ville undgå at skulle ud efter et nyt, dyrt. Men hvis det koster et par tusinde, så kan jeg næsten ligeså godt begynde at se på nyt TV...

Fisk Køn:Mand Rotten SkjultPersonligt Galleri for JannikHVis brugerens profilSend privat beskedSend email
Kræsten

Ret hyppig stamgæst
Ret hyppig stamgæst

denmark.gif
IndlægSkrevet: 1/12/2009, 19:31  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hvis du kan undvære HD-kanalerne kan du hos TDC købe en helt ny DVB-C boks (Sagem 60) til pt. kr. 495,-
Med denne boks vil du kunne se de digitale kanaler som svarer til din pakke hos Firkantnet (uden at skulle betale mere end du gør i forvejen).

Vis ikke emner ældre end:      
Skriv nyt emneBesvar indlægget Vis foregående emneSend besked om dette emne til en venVis hvem der ellers har set dette emneGem dette emne som en filPrintervenlig versionLogin til private beskederVis næste emne

Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
Du kan vedhæfte filer i dette forum
Du kan hente filer i dette forum

Alle tidspunkter er GMT (Europa, GMT+1)

Forum sikkerhed

7864 Angreb afværget