Gå til Firkant Fora - oversigt over emner og skriv nye indlæg -Klik retur til firkantnet.dk-  Portal
 Klik her og få intro til Fora Portal  •  Forum  •  Bogmærker  •  Grupper
Hjælp  •  Søg indlæg  •  Retur til forsiden
Introduktion  •  Tilmeld
Login til private beskeder  •  Profil  •  Log ind
Kalender 
Vis næste emne
Vis foregående emne

Skriv nyt emneBesvar indlægget Vis foregående emneSend besked om dette emne til en venVis hvem der ellers har set dette emneGem dette emne som en filPrintervenlig versionLogin til private beskederVis næste emne
Forfatter Besked
_sebastian_

Fora-begynder
Fora-begynder

Indmeldt: 06. aug 2004

Geografisk sted: danmark
Alder: 38

denmark.gif
IndlægSkrevet: 4/3/2007, 00:38  Emne:  Efter opgradering Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej rymfaxe.

Det lyder sørme godt, men hvorfor mon jeg lige nu kun henter med ca. 500 KB (se vedhæftet fil)? Før opgraderingen lå forbindelsen på omkring 3 MB.

Mvh. Sebastian

[edit] indlæg flyttet fra opslag om 'flere kræfter på nettet' til selvstændigt emne /rymfaxe[/edit]

2200N.JPG
 Beskrivelse:
 Filstørrelse:  19.71 KB
 Læst:  5572 gang(e)

2200N.JPG

Tyr Køn:Mand Rotten OfflinePersonligt Galleri for _sebastian_Vis brugerens profilSend privat beskedSend email
rymfaxe

Redaktør
Redaktør

Indmeldt: 20. maj 2003

Geografisk sted: Blågårds_Plads
Alder: 63

denmark.gif
IndlægSkrevet: 4/3/2007, 21:12  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hmm... mystisk. Hos mig trækker den bare 280 KB/sek. men download sker på under to sekunder.
Det ser sådan ud:

down_cap.gif
 Beskrivelse:
Download af 2200N.zip (58MB)
 Filstørrelse:  5.65 KB
 Læst:  5560 gang(e)

down_cap.gif

Skytte Køn:Mand Hunden OfflinePersonligt Galleri for rymfaxeVis brugerens profilSend privat beskedSend emailBesøg brugerens websideMSN Messenger
rymfaxe

Redaktør
Redaktør

denmark.gif
IndlægSkrevet: 4/3/2007, 21:34  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

OK, sebastian, men det forvirrer lidt med forskellig målestok - KB/sek er jo ikke det samme som Kbit/s.
1 Kilobyte (K / KB) = 2^10 bytes = 1.024 bytes = 8.192 bits.

Din download for lagring viser 489 KB/sek; det svarer jo til 4.006 Kbit/s binær overførsel. Prøv selv at beregne med denne kalkulator: http://www.speedguide.net/conversion.php

Og tjek lige denne forklaring om Bits vs. Bytes: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=115

Sidst rettet af rymfaxe 5/3/2007, 02:19, rettet 1 gang
Skytte Køn:Mand Hunden OfflinePersonligt Galleri for rymfaxeVis brugerens profilSend privat beskedSend emailBesøg brugerens websideMSN Messenger
_sebastian_

Fora-begynder
Fora-begynder

denmark.gif
IndlægSkrevet: 4/3/2007, 22:45  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hmm mærkeligt, jeg kan slet ikke komme i nærheden af 2 sekunder når jeg henter filen.

I dag kunne jeg hente med ca. 3.67 MB (~30.4Mbit), hvilket jo er en del hurtigere end i går, men stadig langt fra 100 Mbit. For at udelukke en fejl i den måde Windows selv udregner bitraten på i meddelelsesboksen testede jeg hvor hurtigt det reelt tager mig at hente filen, og ud af 5 gange var min hurtigste tid ca. 16 sekunder.

bitrate.JPG
 Beskrivelse:
 Filstørrelse:  20.34 KB
 Læst:  5545 gang(e)

bitrate.JPG

Tyr Køn:Mand Rotten OfflinePersonligt Galleri for _sebastian_Vis brugerens profilSend privat beskedSend email
rymfaxe

Redaktør
Redaktør

denmark.gif
IndlægSkrevet: 5/3/2007, 02:27  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Og hvorfor pokker siger din browser '1 sec' for beregnet tid. Det er dog mindre en 16 sek.
Umiddelbart bliver jeg dig svar skyldig.
Men kan du ikke forsøge at tjekke med dit lommeur for at fatslå download tiden reelt?
Og evt. forsøge med NetGroup Speedtest.

Oprob:
Er der andre herinde der oplever dette ved test af download i Firkantnet?
Please, sig frem!
Brug evt. links til hastighedstest fra boksen øverst til højre på ServiceSiden http://firkantnet.dk/service.php

_sebastian_

Fora-begynder
Fora-begynder

denmark.gif
IndlægSkrevet: 5/3/2007, 18:09  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej igen.

Grunden til at der står 1 sekund er fordi Windows viser hvor lang tid der er tilbage og da jeg tog billedet var filen næsten færdig downloaded. Jeg tog flere snapshots for at kunne vælge et med den hurtigste bitrate for at være så fair som mulig, og det var tilfældigvis mod slutningen at det gik hurtigst. Sådan var det ikke hver gang. På mit stopur tager det omtrent 16 sekunder.

rymfaxe

Redaktør
Redaktør

denmark.gif
IndlægSkrevet: 5/3/2007, 19:02  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Nåh ja, Sebastian, den viser jo bare 'time left' *DOO* -sorry Embarassed

Men prøv i stedet at teste hastigheden med Telestyrelsens sprit nye bredbåndsmåler (brug linket på ServiceSiden).
TPSpeedStat tester flere gange og returnerer flere detaljer. Du skulle gerne få gennemsnit nær 48 Mbit/s [down] og 35 Mbit/s [up], hvilket er ganske flotte tal.

Bedst er at oprette dig som bruger, logge ind på siden, hente programmet, og så køre det direkte fra din computer.

Prøv det og lad høre Smile

_sebastian_

Fora-begynder
Fora-begynder

denmark.gif
IndlægSkrevet: 5/3/2007, 21:45  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej igen.

Her er så testresultaterne. Sjovt nok får jeg hurtigere upload end download. Der er vendt lidt op og ned på det hele.

Men altså, det er jo pæne tal uanset hvad. Jeg tænker bare at hvis hastigheden er opgraderet til 100 Mbit, så ligger jeg jo ret langt fra eller hvad?

Edit: undskyld den dobbelte billedpostering
(Edit-edit: Dubletten er venligt slettet af admin Wink )

tptest1.JPG
 Beskrivelse:
 Filstørrelse:  39.52 KB
 Læst:  5498 gang(e)

tptest1.JPG

rymfaxe

Redaktør
Redaktør

denmark.gif
IndlægSkrevet: 6/3/2007, 01:21  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Jo, forstår godt dit ræsonnement, meeen...

I Firkantnet har vi en access-linie på 100:100 Mbit/s - som udgangspunkt, altså.
Men vi rammer sjældent (eller aldrig) den fulde båndbredde. Og det gør brugere på en 512/512 ADSL linie jo heller ikke.
Der er alt for mange faktorer i forbindelsen der spiller ind. Fuld båndbredde forudsætter bla. at alle forhindringer på nettet er fuldt tunet (og det er de jo ikke).

Exempler:
Hvor sløv er den server der forbindes til?
Hvor sløve er de mellemstationer som TCP/IP skal krydse undervejs?
Hvor mange brugere (sessions) kører på samme linie?
osv.

Mange faktorer spiller ind. Gennemsnitstal for down/up der ligger nær 40-50 Mbit/s er fuldgyldige sundhedstegn og god båndbredde.

_sebastian_

Fora-begynder
Fora-begynder

denmark.gif
IndlægSkrevet: 6/3/2007, 11:08  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Ja, du har sikkert ret. Jeg er også godt tilfreds med hastigheden generelt. Tak for hjælpen.

johan

Fora-begynder
Fora-begynder

Indmeldt: 11. mar 2005

blank.gif
IndlægSkrevet: 17/8/2007, 15:45  Emne:  Langsom forbindelse Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej med jer

Jeg synes oftere og oftere at min forbindelse er næsten ubrugeligt langsom. Jeg prøvede derfor at køre TPSpeedStat, som dig, Sebastian, og det er med slet skjult misundelse, at jeg sammenligner vores resultater (se vedhætet screendump). Sådan har min forbindelse været hele dagen. Downloadhastigheden sniger sig næsten op på det dobbelte af hvad et almindeligt telefonmodem kan yde! Ikke videre imponerende og stort set umuligt at arbejde med.
Jeg synes selv at jeg er mægtig flink til at køre anti-virus/spywareprogrammer og min computer kører ikke langsomt i al almindelighed, så jeg tror ikke det er pga. "snavs" at det går så langsomt.
På den anden side burde dagtimerne på en hverdag heller ikke være et spidsbelastningstidspunkt.

Nogen gode forklaringer eller råd, rymfaxe?

Mvh Johan

tpspeedstat_172.gif
 Beskrivelse:
Webspeedtest
 Filstørrelse:  17.92 KB
 Læst:  4142 gang(e)

tpspeedstat_172.gif

OfflinePersonligt Galleri for johanVis brugerens profilSend privat beskedSend email
rymfaxe

Redaktør
Redaktør

denmark.gif
IndlægSkrevet: 18/8/2007, 02:10  Emne:  Re: Langsom forbindelse Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

johan skrev:
Nogen gode forklaringer eller råd, rymfaxe?

Desværre nej. Men din tpspeed ser hel forkert ud.
Har du tjekket om andre i huset oplever samme problem?

Se min tpspeed - testet lige over midnat i dag:

tpspeed_180807.gif
 Beskrivelse:
tpspeed-test
 Filstørrelse:  10.99 KB
 Læst:  4132 gang(e)

tpspeed_180807.gif

Vis ikke emner ældre end:      
Skriv nyt emneBesvar indlægget Vis foregående emneSend besked om dette emne til en venVis hvem der ellers har set dette emneGem dette emne som en filPrintervenlig versionLogin til private beskederVis næste emne

Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
Du kan vedhæfte filer i dette forum
Du kan hente filer i dette forum

Alle tidspunkter er GMT (Europa, GMT+1)

Forum sikkerhed

7864 Angreb afværget