Gå til Firkant Fora - oversigt over emner og skriv nye indlæg -Klik retur til firkantnet.dk-  Portal
 Klik her og få intro til Fora Portal  •  Forum  •  Bogmærker  •  Grupper
Hjælp  •  Søg indlæg  •  Retur til forsiden
Introduktion  •  Tilmeld
Login til private beskeder  •  Profil  •  Log ind
Kalender 
Vis næste emne
Vis foregående emne

Skriv nyt emneBesvar indlægget Vis foregående emneSend besked om dette emne til en venVis hvem der ellers har set dette emneGem dette emne som en filPrintervenlig versionLogin til private beskederVis næste emne
Forfatter Besked
Lass

Fora-kender
Fora-kender

Indmeldt: 01. sep 2004

Geografisk sted: danmark

denmark.gif
IndlægSkrevet: 10/4/2005, 17:20  Emne:  Steam Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hejsa.

Jeg har købt HL2 men har en del problemer med at logge på steam. Det har virket fint men ikke mere. Jeg ved ikke om det er firewallen hos firkantnet der blokere den.

Har andre samme problem?

Køn:Mand  OfflinePersonligt Galleri for LassVis brugerens profilSend privat beskedSend email
rymfaxe

Redaktør
Redaktør

Indmeldt: 20. maj 2003

Geografisk sted: Blågårds_Plads
Alder: 63

denmark.gif
IndlægSkrevet: 11/4/2005, 16:42  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Du må nok uddybe lidt for at indkredse problemet Shocked
Hvad er HL2 og hvad er steam?? Er der tale om fildeling? Hvordan oplever du problemet (hvad gør du - hvilke fejlbeskeder får du)?

Hvis problemet er generelt kan du måske hente hjælp
her http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=41083&boardid=3&styleid=1
eller her http://steam.boomtown.net/da_dk/bb/

Skytte Køn:Mand Hunden OfflinePersonligt Galleri for rymfaxeVis brugerens profilSend privat beskedSend emailBesøg brugerens websideMSN Messenger
Lass

Fora-kender
Fora-kender

Indmeldt: 01. sep 2004

Geografisk sted: danmark

denmark.gif
IndlægSkrevet: 12/4/2005, 18:15  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej igen.

Når man har købt spillet Half-life 2 (HL2), er man tvunget til at installere et program ved navn steam. Det er et lille program man skal logge på, som så checker efter opdateringer osv. Mit problem er at jeg ikke kan logge på. Så ville jeg bare høre om andre her havde haft samme problem. Jeg har nemlig prøvet på flere forskellige computere, som er tilsluttet firkantnet.

Køn:Mand  OfflinePersonligt Galleri for LassVis brugerens profilSend privat beskedSend email
soje

Redaktør
Redaktør

Indmeldt: 03. mar 2005

Geografisk sted: Wesselsgade 13
Alder: 49

denmark.gif
IndlægSkrevet: 12/4/2005, 18:48  Emne:  Steam Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Hej Lass

Jeg har samme problem med steam, som jeg installerede her i weekenden. Jeg får hele tiden meddelelsen at "serveren er busy prøv igen senere". Jeg tror det enten er din egen firewall i routeren eller firewallen hos firkantnet. For at Steam kan fungere er der nogle specielle porte i routeren der skal være åbne. Prøv i første omgang og åbne enten disse portnumre du finder på denne side

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=160

Et andet og måske nemmere forsøg vil være at sætte computeren direkte i netstikket udenom din router. Hvis du kommer igennem ligger problemet i din egen firewall der skal have åbnet for de nævnte porte.
Hvis problemet er der stadig ligger problemet i Firkantnets firewall der så ikke har åbnet for de nævnte porte.

Hvis du stadig ikke kan komme på steam vil løsningen sikkert være en fast offentlig IP-adresse, så du går udenom firkantnets firewall.

Jeg har ikke selv gjort ovennævnte forsøg gør det måske i aften hvis jeg får tid.

Håber du kan bruge svaret til noget.

Forøvrigt er forbindelsen utrolig ringe. Har lige downloadet microsoft antispyware med kun 7,52 kb/s Kun en fjerdedel hastighed af et gammelt modem for dårligt.

Hilsen Søren

Jomfru Køn:Mand Bøflen OfflinePersonligt Galleri for sojeVis brugerens profilSend privat beskedBesøg brugerens webside
HeywoodFloyd

Ny bruger
Ny bruger

Indmeldt: 17. apr 2005

Geografisk sted: Nørrebro

denmark.gif
IndlægSkrevet: 17/4/2005, 18:12  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Jeg har haft det samme problem de sidste par uger.
Pludselig en dag nægtede Steam at logge på med en "prøv igen senere"-besked, præcis som i beskriver det.
Jeg har checket og genchecket min firewall herhjemme (zonelalarm) jeg har prøvet at slukke den helt og at forbinde mig direkte til stikket i væggen - ingen effekt Crying or Very sad
Jeg har prøvet at teste mine egne porte med "Local port scanner 1.2.1" og den siger at det meste er blocket - (inklusive port 21 der ellers skulle bruges til FTP??) men hvor bliver der blokeret henne? Er der sket nogen sikkerhedsmæssige ændringer i firkantnets opsætning for nyligt? og hvis, er der så et sted man kan se det??

Køn:Mand  SkjultPersonligt Galleri for HeywoodFloydVis brugerens profilSend privat besked
Temujin

Hyppig besøger
Hyppig besøger

Indmeldt: 02. okt 2005

Alder: 67

denmark.gif
IndlægSkrevet: 4/12/2005, 15:49  Emne:  (Intet emne) Besvar, med citatTil bunden af sidenTilbage til toppen

Jeg har haft samme problem. Fandt dog svaret på www.steampowered.com.

Steam arbejder ikke godt sammen med zonealarm. Jeg fjernede ZoneAlarm, og det virkede som det skulle derefter. Prøv og se om det virker.

Vædder Køn:Mand Geden OfflinePersonligt Galleri for TemujinVis brugerens profilSend privat besked
Vis ikke emner ældre end:      
Skriv nyt emneBesvar indlægget Vis foregående emneSend besked om dette emne til en venVis hvem der ellers har set dette emneGem dette emne som en filPrintervenlig versionLogin til private beskederVis næste emne

Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
Du kan vedhæfte filer i dette forum
Du kan hente filer i dette forum

Alle tidspunkter er GMT (Europa, GMT+1)

Forum sikkerhed

7864 Angreb afværget