| Forfatter |
Besked |
Lass
Fora-kender

Indmeldt: 01. sep 2004
Geografisk sted: danmark

|
|
Hejsa.
Jeg har købt HL2 men har en del problemer med at logge på steam. Det har virket fint men ikke mere. Jeg ved ikke om det er firewallen hos firkantnet der blokere den.
Har andre samme problem?
|
|
|
|
|
|
|
     |
 |
rymfaxe
Redaktør

Indmeldt: 20. maj 2003
Geografisk sted: Blågårds_Plads
Alder: 63

|
|
|
_________________ Vh /rymfaxe :: Franck
* løb blot panden mod en mur - hvem si'r muren holder *
|
|
 |
       |
 |
Lass
Fora-kender

Indmeldt: 01. sep 2004
Geografisk sted: danmark

|
|
Hej igen.
Når man har købt spillet Half-life 2 (HL2), er man tvunget til at installere et program ved navn steam. Det er et lille program man skal logge på, som så checker efter opdateringer osv. Mit problem er at jeg ikke kan logge på. Så ville jeg bare høre om andre her havde haft samme problem. Jeg har nemlig prøvet på flere forskellige computere, som er tilsluttet firkantnet.
|
|
|
|
|
|
|
     |
 |
soje
Redaktør

Indmeldt: 03. mar 2005
Geografisk sted: Wesselsgade 13
Alder: 49

|
|
Hej Lass
Jeg har samme problem med steam, som jeg installerede her i weekenden. Jeg får hele tiden meddelelsen at "serveren er busy prøv igen senere". Jeg tror det enten er din egen firewall i routeren eller firewallen hos firkantnet. For at Steam kan fungere er der nogle specielle porte i routeren der skal være åbne. Prøv i første omgang og åbne enten disse portnumre du finder på denne side
http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=160
Et andet og måske nemmere forsøg vil være at sætte computeren direkte i netstikket udenom din router. Hvis du kommer igennem ligger problemet i din egen firewall der skal have åbnet for de nævnte porte.
Hvis problemet er der stadig ligger problemet i Firkantnets firewall der så ikke har åbnet for de nævnte porte.
Hvis du stadig ikke kan komme på steam vil løsningen sikkert være en fast offentlig IP-adresse, så du går udenom firkantnets firewall.
Jeg har ikke selv gjort ovennævnte forsøg gør det måske i aften hvis jeg får tid.
Håber du kan bruge svaret til noget.
Forøvrigt er forbindelsen utrolig ringe. Har lige downloadet microsoft antispyware med kun 7,52 kb/s Kun en fjerdedel hastighed af et gammelt modem for dårligt.
Hilsen Søren
|
|
|
|
|
|
 |
     |
 |
HeywoodFloyd
Ny bruger

Indmeldt: 17. apr 2005
Geografisk sted: Nørrebro

|
|
Jeg har haft det samme problem de sidste par uger.
Pludselig en dag nægtede Steam at logge på med en "prøv igen senere"-besked, præcis som i beskriver det.
Jeg har checket og genchecket min firewall herhjemme (zonelalarm) jeg har prøvet at slukke den helt og at forbinde mig direkte til stikket i væggen - ingen effekt
Jeg har prøvet at teste mine egne porte med "Local port scanner 1.2.1" og den siger at det meste er blocket - (inklusive port 21 der ellers skulle bruges til FTP??) men hvor bliver der blokeret henne? Er der sket nogen sikkerhedsmæssige ændringer i firkantnets opsætning for nyligt? og hvis, er der så et sted man kan se det??
|
|
|
|
|
|
|
    |
 |
Temujin
Hyppig besøger

Indmeldt: 02. okt 2005
Alder: 67

|
|
Jeg har haft samme problem. Fandt dog svaret på www.steampowered.com.
Steam arbejder ikke godt sammen med zonealarm. Jeg fjernede ZoneAlarm, og det virkede som det skulle derefter. Prøv og se om det virker.
|
|
|
|
|
|
 |
    |
 |
|
|